Peruki i zagęszczanie włosów - ROKOKO HAIR BLOG


Jaki mają wpływ mieszki włosowe na rozwój włosów?


  • 0
Czasami mamy różne pytania, na które nie potrafimy znaleźć odpowiedzi. Ostatnio mieliśmy zapytanie dotyczące wpływu mieszków włosowych na rozwój włosów . Poniżej zamieszczamy odpowiedź.

Jaki mają wpływ mieszki włosowe na rozwój włosów?

Włosy w zależności od występowania na ciele różnią się czasem wzrostem i obfitością. Owłosienie skóry głowy rośnie do trzech lat. Pod koniec okresu wzrostu włosów wszystkie komórki cebulek włosowych obumierają. Temu procesowi nie podlegają tylko komórki macierzy. Komórki macierzy dzielą się i pomagają usunąć martwy włos z mieszka włosowego na zewnątrz. Nowy włos zaczyna wzrastać dopiero po pewnym czasie. Czasami zdarza się że rośnie on w tym samym mieszku włosowym, z którego wypadł stary włos. Dzieje się tak pod wpływem komórek macierzy starego włosa. Innym razem zaś tworzą się nowe komórki macierzyste, dzięki powstaniu brodawki cebulki włosa. Od urodzenia liczba mieszków włosowych u człowieka nie zwiększa się. Jednak na wzrost włosów wpływ ma działanie hormonów, który poziom wzrasta w okresie dojrzewania.

Czy siwe włosy wymagają szczególnej pielęgnacji?


  • 0
Czasami mamy różne pytania, na które nie potrafimy znaleźć odpowiedzi. Ostatnio mieliśmy zapytanie dotyczące przyczyn pielęgnacji włosów siwych. Poniżej zamieszczamy odpowiedź.

Czy siwe włosy wymagają szczególnej pielęgnacji?

Siwe włosy mogą być piękne. Wbrew pozorom siwe włosy nie wymagają żadnych skomplikowanych zabiegów. Są grubsze i mniej podatne na uszkodzenia niż ciemne. Niestety, są też sztywniejsze, a przez to trudne do układania. Warto postarać się, by siwe włosy miały ładny połysk. Świetnie sprawdzą się niebieskie szampony przeznaczone do siwizny. Nadają jej lekko popielaty kolor i likwidują niezbyt ładny żółty odcień.

21 czerwca – Wielka zbiórka włosów w ramach Fundacji Przyjaźni WeGirls!


  • 0
Serdecznie zapraszamy wszystkich do przekazania włosów dla Fundacji We Girls i Rak&Roll dla których wykonujemy bezpłatnie peruki!
Pomimo tego, że włosy można przekazywać na okrągły rok to Fundacja WeGirls utworzyła specjalną zbiórkę by zmobilizować tych już zdecydowanych na zmianę fryzury i tych, którzy się wahają. Zapraszamy małych i dużych, chłopaków i dziewczyny!
21 czerwca – ogólnopolska zbiórka włosów, wszystkie salony współpracujące z Fundacją włączają się do akcji – dołącz i Ty! Zapraszamy wszystkie salony w Polsce do współpracy.
Zebrane włosy zostaną przeznaczone na wykonane przez nas nieodpłatnie peruki dla dzieci po chemioterapii.
Również na bieżąco są zbierana włosy w ramach akcji Daj Włos Fundacji Rak&Roll, z których równiez nieodpłatnie wykonujemy perukty tylko dla osób dorosłych.
Ilość przekazanych peruk łącznie z dwóch Fundacji to ponad 340 sztuk dla dorosłych przez 4 lata trwania akcji oraz 19 dla dzieci przez niespełna rok.
Cieszymy się, że mogliśmy pomóc aż takiej liczbie osób.
Jeszcze raz serdecznie zapraszamy do przekazywania włosów i na dzieci i dla dorosłych!

Co odpowiada za siwienie włosów?


  • 0
Czasami mamy różne pytania, na które nie potrafimy znaleźć odpowiedzi. Ostatnio mieliśmy zapytanie dotyczące przyczyn siwienia. Poniżej zamieszczamy odpowiedź.

Co odpowiada za siwienie włosów?

Siwienie to proces fizjologiczny, który zaczyna się ok.30 roku życia. Produkcja barwnika stymulowana jest przez enzymy występujące w naszym organizmie. Kiedy ich aktywność osłabia się np. w związku z wiekiem, spada ilość melaniny. To, w jakim wieku zmniejsza się produkcja barwnika, zależy przede wszystkim od predyspozycji genetycznych. Siwienie przyspiesza również niezdrowy tryb życia – nieodpowiednia dieta, stres, używki.

Już jutro start załogi SecondHair Clinic w rajdzie!


  • 0
Małymi kroczkami zbliża się Rajd Bochański w którym nasza załoga SecondHair Clinic bedzie walczyła o jak najlepszą pozycję Lancerem Evo 9 w klasie RO4-31
3 Rajd Ziemi Bocheńskiej im. Janusza Kuliga, który odbędzie się w dniach 12-13 czerwca br. to trzecia runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska. Ponownie, jak ubiegłe edycje, odbędzie się na terenie powiatu bocheńskiego, a centrum rajdu stanowić będzie miasto Bochnia. W tym roku przygotowaliśmy zupełnie nowe odcinki specjalne a trasy zostały wytyczone na terenach gmin Łapanów, Nowy Wiśnicz, Trzciana oraz Lipnica Murowana.
Zdecydowaną nowością podczas tegorocznego rajdu będzie miejsce Parku Serwisowego. Tym razem, dzięki uprzejmości właścicieli stacji narciarskiej Laskowa Ski, to właśnie tam, w niepowtarzalnym i malowniczym miejscu małopolski, które znacie z zimowych wypadów narciarskich, będzie można obejrzeć rajdówki zjeżdżające z odcinków po każdej pętli, obserwować pracę mechaników a także zdobyć autografy od zawodników.
Zapraszamy wszystkich do kibicowania naszej załodze!